søndag 13. april 2014

Påskemarsipan-egg

Det var så mye prat "overalt" om at nå var det påske, og nå var det marsipantid. Marsipan er ikke det helt store i kostholdet mitt, men tenkte som så at "pokker heller, jeg vil ha marsipan jeg også!!". Og siden jeg hadde både liggende 70% sjokolade (har faktisk 3 plater liggende, du vet... 3 for 2 på Freia Premium på Meny....) og finmalte mandler fra tidligere da jeg lagde de heller mislykka kransekakestengene, samt to eggehviter fra tidligere i dag da jeg lagde vaniljesaus, så var det jo kjapt godt å slenge sammen. Sånn ca 15 min fra tanke til ferdig produkt? Så får vi bare håpe at det er litt igjen til Marie kommer på torsdag! :D 

Marsipan (Hasselnøtter og paranøtter) med sjokoladetrekk

150 g finmalte mandler
2 eggehviter (eggeplommene kan du f.eks bruke til vaniljesaus)
50 g Sukrin Gold (eller 25 g Tagatesse)
Et godt dryss vaniljepulver
Rør sammen til en jevn masse

Smelt 100 g 70% sjokolade i et vannbad, og tilsett 1/2-1 ss Cocosa og la det smelte med. 
Lag små egg av marsipanmassen og vend kjapt i den smeltede sjokoladen. 

Det blir endel sjokolade til overs, dette kan du bruke til å lage sjokoladeovertrekte nøtter. Jeg hadde ristede hasselnøtter og rå paranøtter liggende. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar