mandag 14. mars 2011

Eneste som blir slank....

... her i huset er lommeboka....

Søndag skulle jeg på hente Trine, kjører glad og fornøyd hjemmefra. Det vanlige "sjekk avgass"-lyset lyste. Kjørte til Damsgårdstunnellen, og glir litt på glatta, og legger sammtidig merke til at Antispinn/ABS lyser..... Så, kommer jeg i krysset i kanalveien og da slår lyset for air-bag seg på.... What the f***???? Holder hele bilen på å ta kvelden eller??? Begynner å vurdere å stoppe, men siden jeg var nesten oppe hos Trine, kjørte jeg litt til.

Piiiipppp! Klumpen i magen vokser. Utropstegnet som vanligvis betyr at håndbrekken blinker. Nå begynner jeg å bli alvorlig bekymra, men med bare 100 m igjen til Trine fortsetter jeg å kjøre. "PIP PIP PIP!!!!". Shit, nå blinker alle varsellysene. Må finne en plass å kjøre inn, svingre inn for å parkere, så kubber bilen. Prøver å starte bilen igjen ,men det sier bare "klikk klakk".

Har heldigvis NAF medlemskap, så etter halvannen time kommer det en hyggelig fyr. Det tar han 2 min å finne feilen: Beklager, men dynamoen din har tatt kvelden. Jeg må taue deg på verksted....

Så, i dag var det å troppe opp på Snap Drive. Dra kredittkortet for 5100,- og hente ut igjen bilen med 1 stk ny dynamo... Kjekt at det gikk så fort iallefall.

Hadde jo bilen inne til EU-kontroll og service uken før, så ringte bilmekanikeren min og fortalte hva som var skjedd. Han hadde ikke sjekket batteriet siden han skiftet batteriet i fjor høst, men han hadde heller ikke noen indikasjonen på at det var noe galt der. Men, han skulle la være å sende regningen sin før april, så det ikke ble så mye på en gang. Godt å ha litt godvilje hos kreditorer :D

Av positive ting å nevne, så har jeg vert på Step og Mage/Rygg i dag :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar