mandag 8. oktober 2012

Hvordan sette seg et mål?

Når man skal sette seg et mål, så er det viktig å sette seg et mål som er det samme som man ville satt seg om det det kom en fe med magisk pulver og gav deg et ønske.

Hvis man har et ønske om å delta i Oslo Maraton, så bør man ha et mål om å kunne gjennomføre 43 km, ikke 35 km, for da vil en bare være en som hadde en drøm om å delta i Oslo Maraton, men som ikke klarer å gjennomføre det.

Hvis man ønsker å gå ned i vekt, så bør man ha som mål å komme ned i sin idealvekt, ikke hva man tror man kan klare.

Hvis jeg vet med meg selv at  80 kg er idealvekten min, så vil jeg alltid føle meg 10 kg overvektig dersom jeg har et mål om 90 kg. Hvis feen spør hvor mange kilo hun skal fjerne, så vil det jo være litt teit å svare at hun skal fjerne sånn at jeg blir 10 kg overvektig :)

(Fritt etter foredrag med Øyvind Hammer på Islandsturen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar