mandag 8. oktober 2012

Jeg liker meg fordi.....Jeg er stolt av meg fordi

Hver gang du står foran speilet, bruk 30 sekunder på å finne ut en ny grunn i setningene under:

"Jeg liker meg fordi [Fyll inn det som passer]......"
"Jeg er stolt av meg selv fordi [Fyll inn det som passer]....." 

Etter noen uker, så har du fått programmert deg selv til å være litt mer stolt av deg selv, og liker deg selv litt mer.

Vanskelig å komme på noe? Hvorfor liker du vennene dine? Hvorfor er du stolt av f.eks ungene dine? Det er jo 1000-vis av grunner til at du liker, og er stolt av andre. Hva ville ungene dine trukket frem? Hva tror du grunnen er til at venninnene dine liker deg?

(Fritt etter foredrag med Øyvind Hammer på Islandsturen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar