søndag 3. mars 2013

LC Sjokoladekake

Var litt ivrig....

5 egg
6 ss sukrin (evt 4 ss tagatesse)
piskes sammen til eggedosis

2 ts bakepulver
1 ss fiberhusk
5 ss kakao (evt 3-4 ss, jeg synes det ble litt for fremtredende med kakaosmak)
4 ss mandelmel
2 ss kokosmel
1 dryss vaniljepulver (ikke nødvendig)
røres godt sammen i en annen bolle (litt vanskelig å røre ut direkte i det fuktige)

tilsettes i eggedosisen sammen med
50 gram (smeltet) smør

Helles i en liten kakeform (min i "standardstørrelse" er litt for stor)

Kaka stekes midt i ovnen på 175 grader i 25-30 minutter.

Denne kaken kan du spise med goood samvittighet :) Orginalt fant jeg denne på "Fristende Lavkarbo". Den har nesten ikke karbohydrater (20 g/7%  for hele kaken) og hele 25% proteiner. Kalorimessig er hele kaken ca 1200 kcal, og den er ganske mektig, så jeg vil anta den kan deles i ca 12 deler, ergo ca 100 kcal og kun 1 g karbo pr bit.

Kommentar etter en uke: Kaken har nok ikke vert så veldig god, for jeg spiste ikke mer av den etter den dagen jeg laget den, selv om den dempet "suget" den dagen. Og i dag gikk restene i søpla. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar