søndag 3. november 2013

Biff med bønnestuing og grønnsakswok

Bønnestuing 

1 dl tørkede hvite bønner legges i vann i minst 8 timer

Neste dag:
Bytt ut vannet, og kok bønnene i en times tid i lettsaltet vann
Når det er ferdig kokt, kjør i stavmikser sammen med 1 (god) skje smør, en dæsj (1-2 ss?) fløte, 1-2 fedd hvitløk, 1/2 chili (eller en drøy cm/ts chilipaste). (Jeg hadde i litt lite fløte, så stuingen ble litt tørr)

 Biff

Det regner jeg med du kan steke uten videre intrukser fra meg ;)

Grønnsakswok

Skjær opp 1/2 løk, 1 tomat, 1/3 aubergene og 1/4 squash i terninger og stek i stekefettet til biffen.

Klæsj opp på tallerennen og server med en klatt med hvitløk/kryddersmør.

Jeg er så heldig at det er en kjøttvarebutikk bare 30 meter unna jobb, så er blitt litt bortskjemt med gode kjøttvarer i det siste. Biffen der ser ganske stor ut, men den var ganske tynn, hun i disken virket litt uerfaren, sånn at mine 200 g ble til først en skjev 135 g biff, og så skulle hun lage et nytt stykke, det ble 150 g... Hadde ikke lyst å klage, så tenkte at "pyttsann, går jo fortere å steke da ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar