tirsdag 31. desember 2013

2013 - Et fantastisk år

2013 har vert et kjempekjekt år, med mye spennende og nytt som har skjedd.

Marie flyttet jo til Svalbard på vårsemesteret, så turen dit og besøkte henne i påsken var en skikkelig høydare. At hun i løpet av den våren også fant ut at hun ønsket å flytte til Trondheim for å studere videre, var kanskje ikke helt hva jeg hadde sett for meg, men samtidig, så er det veldig godt for en mor å se at ungene prøver å fly. Så lenge de ikke flyr så altfor langt avgårde.

Treningsmessig, så deltok jeg på Thon Run i april, 5 km under Bergen City Marathon. Jeg løp sammen med endel venninner på "I formløpet", det årlige sykkelrittet "Jentetråkken" sammen med Ingegerd og Gunn, og sist, men ikke minst, så ble jeg og Marie med på "KK-mila" i Oslo i september.
I løpet av sommeren så hadde jeg også ambisjoner om å gå på byfjellene, og noen i Solund, så det ble mye oppoverbakker på meg. På slutten av sommeren hadde jeg også en fantastisk flott helgetur på Hardangervidda.

Jobbmessig, så har jeg fått meg ny jobb, og var så heldig at jeg var utleid til en kunde i hele oppsigelsestiden, så tiden bare fløy avgårde.
Det ble så en laaaang ferie, hele juli til endes, og den nye jobben startet med 6 uker på kurs i Oslo. Intensivt men veldig kjekt.

Vektmessig, så rundet jeg og ble under 100 kg,  23. mai, men den offisielle mandagsmålingen kom ikke før i juni. Høsten var preget at dårlige valg under oppholdet mitt i Oslo, og da økte vekten litt igjen, og jeg begynte dessuten å snikinnføre karbohydrater igjen, på en tilsynelatende uskyldig måte. Dette fikk jeg omsider satt en stopper for i slutten av desember da Marie kom hjem, og jeg fikk meg en ny tur til ernæringsfysiologen. Og deretter har endelig vektpilen begynt å peke nedover slik at 31.12.12 var jeg 107,3 kg, og i dag, 31.12.2013, så er jeg 95,3 kg, altså -12 kg på et år.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar