søndag 4. mai 2014

Sportsdrikk

Og i natt våknet jeg av kramper i bena.... Hva gjør man da? Jo, knasker en magnesiumtabelett og begynner å tenke "kanskje jeg bør begynne å drikke litt sportsdrikk siden jeg er så mye plaget av kramper, ser jo ut som jeg svetter ut det jeg har av salter osv.

Googler litt og finner raskt ut at sportdrikk er en overprisa greier, og utav x-antall oppskrifter på nettet er det basicly:
1) noe "sunt" med vitaminer osv som gir drikken smak
2) 1/2 - 1 ts salt pr liter

Tenke tenke, hva har man.....
Kjøpte en flaske kokosvann bare sånn for å prøve "whats the big fuzz" for en stund siden, og siden jeg ikke egenlig likte smaken på den, så lot jeg den bare stå i kjøleskapet.I forrige uke kjøpte jeg inn en hel haug med sitroner for å lage ostekake, og i går ble det stående igjen en masse kokosvann etter at jeg brukte den tykke delen av en boks med kokosmelk. Voila, jeg lager meg en "kokosvann-sportsdrikk"

Coco Energy (Må jo ha litt fengende navn ;) 

2 dl kokosvann (kan definitivt kuttes ut og erstattes med noe annet "sunt")
1,5 dl vann fra springen
1 ts salt
Saften av en sitron (eller annen frisk fruktjuice, eple, apelsin, gulrot?)
1 ts honning (eller mer dersom du ikke bryr deg så mye om karboinnholdet i det du spiser/drikker)

Jeg likte jo egentlig ikke kokosvannsmaken, men når det var såpass mye utspedd så ble det ganske godt likevel, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe kokosvann generelt, men evt bare bruke opp restene når jeg uansett har åpnet en kokosmelkboks og har masse vann tilovers. 

Har ennå ikke fått somlet meg på trening, så vet ikke om den "funker", men pytt pytt. var no litt kult likevel ;) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar