mandag 20. mai 2013

17. mai/pinsen

17. mai

Dagen opprant, og vi sto tidlig opp og var egentlig klar i 9 tiden. Da fant pappa ut at vi kunne gå oss en tur inn ti skytebanen før toget. Som sagt, så gjort

Vi kom oss fort hjem igjen og i klærne klar til å gå i tog.
Jeg fikk låne mamma sin røde kåpe, som hun fortalte var en kåpe min bestemor hadde kjøpt. Den er vel sånn 10-15 år gammel, men det var ikke lett å se!
(og eg må innrømme at jeg synes jeg var litt stilig på dette bildet ;)

Dagen ellers ble gjort i tradisjonell 17 mai stil, med rømmegrøt og deretter leker, kaffe og kaker på skolen og prate litt med kjente og ukjente, og deretter hjem og ha pølser med lompe til kvelds.

Pinseaften

Pinseaften var det nydelig vær, så jeg og mamma bestemte oss for en tur opp på Ulvegreina (448 moh). 
Det er en tøff tur for en 70 åring, men min spreke mor kom seg fint opp :) 

Og utsikten er fantastisk! 




1. pinsedag

 Første pinsedag var det atter en nydelig dag. Denne gangen kjørte vi ut til Råke alle tre, og gikk et stykke utover mot Strand før vi gikk opp på en liten haug og hadde oss en liten pause før vi gikk hjem. Litt "svett" linse gjør bildene litt blury, men litt "romantisk skjær" over min mor og far gjør seg jo :) 







2. pinsedag

Andre pinsedag var det "Jentetråkken". Denne gangen fikk jeg også med meg Ingegerd i tillegg til Gunn selvfølgelig.

Her er vi vel i mål, godt fornøyde begge to :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar