torsdag 23. mai 2013

Stekeovn...

Om det skulle være noen handyman/-kvinner blant mine lesere....  Dette bildet viser problemet mitt med lyden fra stekeovnen. Denne viften starter straks jeg setter varme på stekeovnen, og kommer med en høyfrekvent lyd når viftedelen tar ani der til høyre.

Jeg kan dytte viften ca 1 cm til venstre, og lyden forsvinner, men etter 10-15 min  med stekeovnen på varming, så "jobber" viften seg mot høyre og lyden begynner igjen...



Så... Dere kloke mennesker. Noen ide om hvordan eg løser dette litt mer permanent?




1) Demontere vifen.... Dårlig løsning siden dette er en innebygd ovn, og det da vil bli litt varmt....
2) Bytte ut viften...... Tja, men hva bytter jeg den mot?  ....
3) Pakning på høyre side som hindrer viften å ta borti kanten og lage skrapelyden?
4) La komfyren stå demontert på en kjøkkenbenk og bare "dytte litt" i den når lyden begynner?
5) Kjøpe ny? Er litt nedtur å kjøpe ny når den egentlig fungerer
6) Få en reperatør hit... Dyrt.... :S
7) Ditt glimrende forslag :D (Send meg evt en mail på astbirke@online.no)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar