søndag 6. oktober 2013

Tur til Vågsli

Har akkurat kommet hjem fra en flott tur i nydelig høstkledde fjell.

 Turen opp til Haukeli ble en liten prøvelse siden frøkna ikke hadde gjort leksene sine og fanget opp at det var gått et ras ved Tokagjelet slik at da jeg etter en liten omkjøring pga noe annet veiarbeid og hadde kjørt 15-20 km plutselig ser at det står "Eikelandsosen" (eg skulle jo være på vei mot Norheimsund) tror jeg har kjørt feil, og kjører tilbake til der veiarbeidet startet og oppdager at, neida, jeg KAN ikke ha kjørt feil, så eg fortsetter og begynner å fundere på hvordan jeg skal komme meg til Tørviksbygd (er jo ikke SÅ lommekjent i geografien). Da kommer det akkurat kjørende en buss hvor det står "Tørviksbygd" på, så eg følger etter han. Blir jo litt bekymret etter en stund når jeg bare kjører og kjører og kjører uten å havne noe sted.... "Tenk, om det bare er en bussjåfør som er på vei hjem og har glemt å slå av skiltet sitt???".

En kjapp telefon til kartleser forteller meg at joda, keep going, ta til venstre i krysset så kommer du tilslutt til Tørviksbygd. Og eg kjører og kjører og kjører. .... Kommer meg omsider på ferja og kjører videre.
Etter lenge og lenger enn langt kommer eg omsider til det punktet der vi har avtalt jeg skal ringe når jeg nærmer meg sånn at han kan komme ut på hovedveien. Kjører og kjører... så kommer eg omsider opp på Haukeli og der møter en vegg av tåke meg. Humøret labert. Og blir mer og mer grumpy når da de stedsangivelsene jeg ikke fikk var nøyaktig nok til at jeg skjønte helt hvor han var (det var jo så tåkete at jeg knapt så 10 meter foran meg, og klarte ialelfal ikke å skjelne ting i landskapet å navigere etter). tilslutt så jeg jo den nevnte hodelykten. Humøret og blodsukkeret var jo da så labert og gretten at jeg bare fikk lyst å kjøre på han (Sjokolade og kaffe i store mengder er ikke den smarteste kjørematen dersom en ikke rekker å spise middag før en drar på tur..). 

Men, etter litt hvile og litt mat i skrotten ble humøret heldigvis på topp igjen, og resten av helgen har vert en eneste stor opptur. Kjempetrivelig og koselig helg. Rett og slett. Vi gikk en lang tur på lørdag, kanskje litt i overkant lang, siden jeg var ganske så sliten på slutten, men, det kom seg når vi kom hjem igjen og hadde litt vin i glasset og masse deilig mat på grillen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar