lørdag 6. april 2013

November 2007

November 2007 var jeg, min søster og min mor på Lanzarote. Det var da, etter å ha sett bildene derfra, at jeg innså hvor fet jeg var blitt. På bildene der er jeg 135 kg, dvs BMI på 41,5

Jeg meldte meg inn i vektklubben januar 2008, og gikk ned 25 kg til ca 110 kg rundt sommeren 2008 før jeg ble møkklei av å telle kalorier og være sulten. Da ble det et år hvor jeg med glede oppdaget at jeg kunne holde vekten, slippe å trene, bare sitte på sofaen, røyke og og spise meg mett på drittmat. Så i ca 1 år holdt jeg vekten rundt 110 kg. Før BANG! jeg endte opp på sykehus med blodpropp i lungene i sommeren 2009. Legene mente det var kombinasjonen >35 år, p-piller, røyking og stillestittende liv.

Jeg gav meg jo med røykingen (for en stund), satt inn spiral istedenfor p-piller og begynte å gå opp i vekt igjen gradvis. Skyldte jo på spiralen, men innerst inne visste jeg jo at det var kostholdet som var problemet. Men, det hadde jo vert så greit å holde vekten selvom.... At jeg mistet muskelmasse (hadde trent mye i den perioden jeg gikk ned i vekt, så var i grei form, som da var blitt elendig form halvannet år senere) var nok grunnen. Mellomspillet i tiden etterpå,husker jeg ikke så mye om hva som skjedde. Annet enn at jeg fikk komplikasjoner med spiralen på vårparten i 2010 og havna på sykehus, igjen....  Anyway: Vekten min ved blodpropp i juli 2009 var ca 110 kg, og når denne bloggen ble opprettet i september 2010 så var vekten min steget til 122 kg. "Og så gikk no dagan", og så klarte jeg å ende opp med 127,5 kg i april 2012.

 








2 kommentarer:

  1. Tenk dette er samme jenten som vi ser idag?Du glemte å ta med bilde som viser deg idag, det hadde vert greit for oss alle å se den virkelige forskjellen! Du har vert virkelig flink, stå på.

    SvarSlett
  2. Det kommer når jeg runder 97,5 (da har jeg en BMI som tilsier at jeg ikke er fet, "bare" overvektig)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar