onsdag 23. januar 2013

Lavkarbo gir hjerteinfarkt

Innlegg i VG i dag, jeg trodde det skulle være en liten notis, men ikke HELT det nei...
Det som møter meg på vg.no er jo et bilde av meg som ser ut til å være utsatt for et hjerteinfarkt når jeg holder på å trene, og bilde av egg, fett og bacon....

så eg blir jo litt småoppgitt, men heldigvis blir det blitt mer nyanser inni papirutgaven (som da innholdt bildet av meg og Marie)

Teksten i VG+ sier:

- Nekter å tro at det er farlig

Astrid Birkeland (40) har gått på lavkarbo siden juni. Det er 17 kilo siden, og hun har ikke tenkt å slutte.
Hun spiser masse grønnsaker, yoghurt, nøtter, fisk, bær og moderate mengder med kjøtt. Grønnsakene tilberedes med smør og fløte for smakens skyld mens Birkeland styrer unna ris og poteter. Egg og bacon spiser hun bare av og til.
– Formen er så utrolig mye bedre enn før, at jeg nekter å tro at det er farlig for kroppen min, sier Birkeland.
Hun trener to til fem ganger i uken. Det går i vekter, spinning og turer.
– Jeg har mer energi og et immunforsvar som funker som en kule. Jeg har ikke vært syk i vinter mens folk rundt meg faller om, sier 40-åringen som fortsatt går ned 200–300 gram i uken. Selv om hun unner seg en sjokoladebit i ny og ne.
– Dette er et kosthold jeg uten tvil kan beholde resten av livet, mener Birkeland.

1 kommentar:

  1. For en bra artikkel! Bra at du har funnet noe som fungerer for deg:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar