mandag 11. februar 2013

Laks med salat og avocadorømme

Hadde planer om å lage guacomole, men siden avokadoen var blitt ganske brun, bestemte eg meg for å kamuflere den litt i rømme. Og det ble veldig smakfullt til laksen
Laks med salat og avocadorømme
1 porsjon laks
1 porsjon salat (her: Hjertesalat, cherrytomat og paprika)
1 avokado
2 ss seterrømme
1 fedd hvitløk
1 cm finhakket sitrongress, fra tube (går sikkert greit med sitronsaft el.l. istedenfor).
1 lett dryss urtesalt
1 ts chilipaste
Laksen var ferdig krydret fra Rema. Chili og Fennikkel.

Ferdigspist, så ser jeg at dette fint kunne være nok avokadorømme til minst to personer (eg klasset oppå tallerkenen det jeg fikk tak i uten å bruke slikkepott, og det ligg mye igjen på tallerken nå når jeg er mett)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar