lørdag 28. juli 2012

LC smakfullt "gørr"

Småsulten.... Hva har vi.... Åpne kjøleskapsdøren....
1/2 delvis inntørket squash..... 
En halvdød vår løk
noen smådvaske cherrytomater
En hvitløksdæsj
Litt bringebær
En liten dæsj chilipaste
En dæsj fløte

Halvtørr gulost
Skar squashen i terninger og stekte myk i kassarolle sammen med løken i skiver. Etterpå skar eg opp cherrytomatene og tok i hvitløksdæsj, tilsvarende omtrent 1 fedd og 1/2 ts chilipaste. Dette sto og småputret litt. Hadde tenkt å ha bringebær og fløte til "dessert", men i et lite innfall smelte jeg dette oppi kassarollen istedenfor. Da squashen og løken var myk kjørte eg alt sammen i med en stavmikser og hadde oppi en suppeskål. Smakte på.... Ikke verst..... Hva mangler.....titte inn i skapet igjen..... Nei, gidd ikke lage til noe kjøttgreier..... Tenke tenke.... Ta-da! Fant frem gulosten og skar opp 4 skiver og laget oste-chips som jeg da brukte som nachochips og brukte suppen som "dipp". 

Det var faktisk ganske godt, så nå er jeg god og mett :) Rakk ikke ta bilde, og egentlig så såg det ikke særlig godt ut heller, så kanskje lik greit;) 

1 kommentar:

  1. Morsom oppskrift! Det er slik mange av mine middager eller kveldsmat blir til, det er mange ting som passer sammen og så slipper vi å kaste brukbare dæsjer. Hilsen Hopp i det!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar